Wystąpił błąd w tym gadżecie.

niedziela, 10 kwietnia 2011

Ćwiczenia aerobowe.

Najlepszym i najskuteczniejszym sposobem na spalanie tłuszczu są ćwiczenia aerobowe. Podczas ćwiczeń pobudzone są wszystkie mięśnie naszego ciała. Jednak pamiętać trzeba być ćwiczyć więcej niż 20 minut! Dopiero po 20 minutach nasza tkanka zaczyna być spalana. Na początek polecać wykonywać ćwiczenia 30 - 40 minut dziennie i najlepiej aby to było na raz, a nie, że rano 20 minut i wieczorem. To nie będzie skuteczne.

BIEGANIE
Decydując się na bieganie, najlepiej by była z nami osoba towarzysząca, bo bieganie w pojedynkę jest strasznie nudne i mało motywujące. Ze swojego doświadczenia - nie polecam biegać samemu.
Pamiętajmy by mieć odpowiednie buty. Powinny mieć piankowatą podeszwę [styl butów - taki jaki maja wuefiści], bo biegając w normalnym obuwiu, po twardej powierzchni może dojść do kontuzji kolan. Tak na marginesie dodam, że byłam dziś biegać, miałam normalne buty i biegałam po różnych powierzchniach - od asfaltu do ziemi i nic mi się nie stało. Lecz gdy ktoś ma problemy z kolanami nie powinien ich dodatkowo narażać na kontuzje.
Jeśli chodzi o jedzenie, to powinno sie jeść godzinę prze bieganiem. Wtedy nasz organizm zaczyna spalać kalorie. Gdy będzie się biegać na czczo to organizm nie będzie skupiał się na spalaniu tkanki tłuszczowej lecz na tym, ze potrzebuje natychmiastowo jedzenia.
Nie powinno się biegać szybko, to nie wyścigi. Im wolniej biegniesz tym bardziej spalasz tłuszcz i nie wyrabiasz sobie niepotrzebnych mięśni. Jednak gdy biegniesz szybko to tkanka nie jest spalana tak jak być powinna. Zalecane jest biegać jednym tempem oraz aby nasz puls był w przedziale od 65 do 70 [można wtedy swobodnie rozmawiać].

PŁYWANIE
Jest to opcja bardzo przyjemna, relaksująca i rozluźniająca, moim zdaniem NAJLEPSZA :). Jeśli pływamy w jeziorach lub nad morzem to zyskujemy o wiele więcej - dobre samopoczucie, opaleniznę, czerpiemy radość z zabaw a co najważniejsze spalamy kalorie. Jednak gdy jest to basen w zamkniętym pomieszczeniu to tracimy tylko brak opalenizny.

SKAKANIE NA SKAKANCE
W domu czy na świeżym powietrzu - sprawdza się zawsze i w każdych warunkach. Jest mała, poręczna i zmieści się wszędzie. Podczas zimy polecam skakać i w między czasie oglądać nasz ulubiony program czy film. Nie będzie to wtedy takie nudne a czas będzie leciał szybciej. Fajnym sposobem jest przypomnienie sobie różnych, ciekawych zabaw z dzieciństwa.

JAZDA NA ROWERZE
Podczas jazdy na rowerze poprawiamy funkcjonowanie układu oddechowego i układu krążenia, zapewniając swojemu organizmowi gruntowną wentylację. To z kolei podnosi naszą sprawność fizyczną i wydolność całego organizmu. W  efekcie rośnie nasze zadowolenie i chęć do życia. 
Rower daje nam coś jeszcze: Wysmukla łydki i napina uda, wzmacnia biodra, mięśnie grzbietu i brzucha. Sprawia, że zwiotczałe mięśnie napinają się. Podczas jazdy na rowerze pracują także mięśnie grzbietu i rąk, gimnastykuje się kręgosłup. Pedałowanie zmniejsza też ryzyko wystapienia żylaków na nogach.

TANIEC
To jest chyba bardzo przyjemna czynność. Słuchanie muzyki i wykonywanie ruchów, szybkich, energicznych. Poprawia wygląd sylwetki, zwiększa dobre samopoczucie a dodatkowo daje nam możliwość nauczenia się tanecznych kroków z teledysków :)

Także jak widać opcji jest bardzo dużo. Dla tych bardziej leniwych - rower i taniec, a dla bardziej ruchliwych - pływanie, biegi, skakanie na skakance... Tak naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie by zacząć prowadzić zdrowy tryb życia i wprowadzić do niego odrobinę ruchu. Trzeba pamiętać, że każdy ruch jest bardzo ważnych w naszym życiu. Dzięki temu będziemy zdrowsi. Nie powinno się ćwiczyć tylko wtedy gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy, ale przede wszystkim dla zdrowia. 
DO DZIEŁA :D

Britney Spears 

 Miley Cyrus


Ania Rubik

Nina Dobrev

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz